Saturday, March 28, 2009
cmc
Thursday, March 26, 2009
tempahan dari yus
jom layan piccas tempahan dari yus. yus ni memang regular ode nya. macam2 dia ode. kali ni dia nak bawa blk kg katanya. baru amik tadi petang. some of it dia nak sedekah kat umah anak yatim. murah rezeki yus kerna mengingati yg pd anak2 yg kurang bernasib baik. rasanya yus ni org yg baik ati,lembut ati dan murah ati hehehe. bukan bodek...tapi yg benar. bila dah selalu berbicara...dapat ku agak...yus ni bila dia makan sesuatu yg dia suka, dia pasti ingat pada orang2 yg tersayang dan juga yg kurang bernasib baik..ku kira dia pasti ingin sebolehnya memberi mereka rasa apa yg dia telah rasa....pe macam yus, betui tak kata akak ni hehehe.byk tempahan yus ni...kira sehari ari ni...ku kejakan ode dia sorang je...tu pun karipap pusing 50 pcs siap goreng tu...ku dah buat ari selasa, cuma goreng je petang tadi. ku start lepas lunch tadi..godek 100 pcs plain coklat cuppies, followed by 100 pcs of cream puff and last skali ku baked 100 pcs of baby cheese tarts. agenda terakhir tadi goreng karipap le around 5.20 cengitu. terima kasih yus. lebih kurang akak minta halal yek.
karipap frozen
ni tempahan dari yanz, dari nilai. dia ode 2 sets karipap, satu inti black pepper dan satu lagi inti kari. yanz juga ode baby cistat dgn pelbagai filling. hubby aty datang amik kat umah ari apa yek...rabu kot hehehe dah lupa plak. tq yanz.
gambar ni agak kurang kena ngan tempahan yg dibuat. gambar karipap pusing frozen tak ada le plak hehehe. dpt mel dpd syerah dari lumut nun...beriya2 cakap dia terlioq benor tgk karipap pusing. dia minta ku poskan karipap frozen tu kat dia. ishh cuak juga ku nak pos...bukan apa...takut inti dia rosak. alhamdulillah...mungkin rezeki syerah kan...karipap yg ku pos semalam dah sampai kat syerah pagi tadi dan dah goreng pun katanya melalui mel nya tadi ni ku quote mel dia hehehe.
"KAKAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK, sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaa..dah dpt.semer ok.semer selamat.sedappp.mekasih kak.lebiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu"
syerah nak 30 pcs tapi 2 jenis inti, kari and black pepper. to syerah terima kasih bebanyak...kerana sudi menempah dgn akak. rega pos nak sama ngan rega karipap ha...
untuk yg belum tahu
karipap pusing RM4.50 per pack of 10 pcs
karipap biasa RM4.00 per pack of 10 pcs
pilihan inti:
kentang black pepper + minced beef
keledek kari + udang
by the way, i seldom have it in stock. so if you want it, place ur orders 3-4 days earlier, ok. normally, i make karipap on tuesday or wednesday. so it is advisable for u to place order before that day.
gambar ni agak kurang kena ngan tempahan yg dibuat. gambar karipap pusing frozen tak ada le plak hehehe. dpt mel dpd syerah dari lumut nun...beriya2 cakap dia terlioq benor tgk karipap pusing. dia minta ku poskan karipap frozen tu kat dia. ishh cuak juga ku nak pos...bukan apa...takut inti dia rosak. alhamdulillah...mungkin rezeki syerah kan...karipap yg ku pos semalam dah sampai kat syerah pagi tadi dan dah goreng pun katanya melalui mel nya tadi ni ku quote mel dia hehehe."KAKAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK, sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaa..dah dpt.semer ok.semer selamat.sedappp.mekasih kak.lebiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu"
syerah nak 30 pcs tapi 2 jenis inti, kari and black pepper. to syerah terima kasih bebanyak...kerana sudi menempah dgn akak. rega pos nak sama ngan rega karipap ha...
karipap pusing RM4.50 per pack of 10 pcs
karipap biasa RM4.00 per pack of 10 pcs
pilihan inti:
kentang black pepper + minced beef
keledek kari + udang
by the way, i seldom have it in stock. so if you want it, place ur orders 3-4 days earlier, ok. normally, i make karipap on tuesday or wednesday. so it is advisable for u to place order before that day.
Sunday, March 22, 2009
Ben 10 b'day party
demam ben 10 betui skarang ni kan. mana2 blog online cake pun penuh dgn cake character ben10. baru ni dpt tempahan dari my junior masa kat kolej dulu. ode 2 sets of cuppies dgn ben 10 image plus 1 big cake dgn image ben 10 juga. fuihhh meriah dengan ben 10. cuppies nya vanilla dgn orange dan big cake lak chocolate moist.
pagi sabtu around 10.30 am cengitu, ku kuar ngan hubby gi anto kat umah Fariza di sunway semenyih. agak terkocoh2 kami...coz baru on the way dah irfan called minta pick him up kat sekolah, coz training bola dah abis. so bila deliver kat umah fariza, terus je balik...maaf fariza tak sempat tunggu dan juga tak sempat nak memenuhi undangan ke party b'day tu pd sebelah petang. petang pun masih lagi terikat dgn aktiviti irfan. harap fariza dan anak2 suka dgn kek ben 10 ni.
Friday, March 20, 2009
epi b'day
happy birthday to NURIN AINA QISTINA...semoga membesar jadi anak yg solehah.
wuishhh panjang betui nama adik ni. nasib mama request fondant alphabets kalau suruh tulis freehand...mau haru biru tulisan ku nak menulis nama adik ni hehehe. sedap namanya. kek ni awal pagi tadi baru siap di deko. tempahan dari ita, putrajaya. terima kasih ita. hope u and ur doter like it.

wuishhh panjang betui nama adik ni. nasib mama request fondant alphabets kalau suruh tulis freehand...mau haru biru tulisan ku nak menulis nama adik ni hehehe. sedap namanya. kek ni awal pagi tadi baru siap di deko. tempahan dari ita, putrajaya. terima kasih ita. hope u and ur doter like it.
"syedappppppppp betul kek tu kak zana budak2 + cikgu pun suka mknlain kali blehla tempah lgqistina kemain beria nk potong kek dia"
cuppies pertunangan
19th march ada 3 tempahan cuppies
2 sets of cuppies kat bawah ni tempahan dari mashitah. dah lama mashitah placed these orders. kalau tak silap cuppies ni untuk majlis pertunangan anak buahnya.


mashitah juga menempah almond shortbread, oat choco chip dan baby cistat. aceli mashitah mentioned stroberi baby cistat...tapi ku agak fening pagi smlm, dgn konpidennya ku wat bluberry hehehe. maaf ya mashitah. yg pek tu 100 pcs marble stroberi plain cuppies. katanya utk majlis cukur jambul baby nya yg akan di adakan di kg beliau di johor. terima kasih mashitah atas kesudian membuat tempahan dgn akak.
ini tempahan agak di saat akhir. order was placed by najib. he called me on wednesday night. najib came and collected it yesterday evening. tq najib, hope u like it.
mashitah juga menempah almond shortbread, oat choco chip dan baby cistat. aceli mashitah mentioned stroberi baby cistat...tapi ku agak fening pagi smlm, dgn konpidennya ku wat bluberry hehehe. maaf ya mashitah. yg pek tu 100 pcs marble stroberi plain cuppies. katanya utk majlis cukur jambul baby nya yg akan di adakan di kg beliau di johor. terima kasih mashitah atas kesudian membuat tempahan dgn akak.baby cistat - d best selling product
Monday, March 16, 2009
baby cistat & cream puff
Saturday, March 14, 2009
coklat moist kek
hahaha macam minggu coklat moist cake le plak..apa pun tima kasih buat adik2 ukm, yg menjadi pelanggan coklat moist ku. derang ni macam dari satu kelompok rasa ku. izyan yg mesej ku cakap nak kek, pagi ke t/hari dia mesej dan nak pick up malam tu juga sebiji dan lagi sebiji ari sabtu. adoiiii..nasib memang free so ku buat le. elok siap je, adik tu pun datang amik, lupa plak nak tanya nama dia. pastu ku lupa kasi lilin dgn pisau...sori yek dik.
yg ni pun last minit...izyan kata kwn yg makan kek semalam, terpikat dgn rasanya, terus nak ode juga dan nak amik hari jumaat malam dan waktu mesej, jam dh kol 3 lebih...sori le izyan...dengan komitmen lain, tak daya akak nak buat. so izyan kata okaylah amik ari ni kol 8 pg.
b'day kek utk mummy dia, nak bawa balik ke melaka kata izyan. since tak ada tema or apa2 so amik kesempatan nak try tanam bunga ros lagi. dah agak boleh paip bunga ros, tapi punya masalah nak tanam le plak. harap adik yg ode ni berpuas ati. kalau tak puas ati akak minta mahap.Friday, March 13, 2009
BLACKFOREST version zanaz
DEAR FRENS AND CUSTOMERS
kalau berminat nak ode black forest, skarang dah boleh ode. ni blackforest version zaman dedulu punya. kek nya pun bukan hanya coklat sponge cake. tapi coklat kek yg moist dan spongy. insyaalah sedapppppp.
cuma part ceri merah kat atas sebagai hiasan tu saya akan gantikan dengan jeli merah je. coz saya takut ceri tak elok. coz masa saya beli baru ni, ceri tu dah tak elok, masam2 rasanya. supaya tak jadi kes naya, baik jgn guna terus.
kalau berminat nak ode black forest, skarang dah boleh ode. ni blackforest version zaman dedulu punya. kek nya pun bukan hanya coklat sponge cake. tapi coklat kek yg moist dan spongy. insyaalah sedapppppp.
cuma part ceri merah kat atas sebagai hiasan tu saya akan gantikan dengan jeli merah je. coz saya takut ceri tak elok. coz masa saya beli baru ni, ceri tu dah tak elok, masam2 rasanya. supaya tak jadi kes naya, baik jgn guna terus.
ADD RM5.00 READY MADE EDIBLE IMAGE
ADD RM5.00 CUSTOM DRAWING WITH PIPING JELLY
ADD RM20.00 FOR CUSTOM MADE EDIBLE IMAGE
Tuesday, March 10, 2009
barbie cake untuk fatin
bila sambut b'day orang jepun ucap cengini (fatin chan, o tanjyobi, omedetto gozaimasu)
pasti fatin gembira dapat kek barbie doll hadiah dari mama dier. aunty pun teruja membuatnya hehehe.
tempahan dari nora, kajang mewah. on friday nora call, mula nak chocolate banana cake. tup tup lepas jalan2 kat blog kot...nora tukar fikiran dia nak barbie. ku nyer barbie cake comes in pakej; barbie doll cake of any cakes plus 25 pcs of paperliner cuppies .

pasti fatin gembira dapat kek barbie doll hadiah dari mama dier. aunty pun teruja membuatnya hehehe.
tempahan dari nora, kajang mewah. on friday nora call, mula nak chocolate banana cake. tup tup lepas jalan2 kat blog kot...nora tukar fikiran dia nak barbie. ku nyer barbie cake comes in pakej; barbie doll cake of any cakes plus 25 pcs of paperliner cuppies .
akak... sedaplah doll kek tu .Thankyou.Teruja 'fatin' tengok,tak sampai hati nak potong cake ,last2 saya yang potong. Tension aje muka dia tgk doll kena potong.
cuppies 100309
legaa...dah siap dan dah anto pun cuppies ni kat empunya.
tempahan dari fiza, presint 9, putrajaya
carrot walnut + cream cheese icing. fiza ode karipap frozen ngan bb cistat juga. thank you fiza. komen dari fiza lebih krg cengini le; sedap kek ni tapi anak2nya yg berumur 3 dan 1 thn hanya nak makan krim aja. cistat laju le derang makan sampai kena sorok. karipap plak belum goreng lagi. next time boleh ode dgn akak lagi, katanya.
dari azila kat JPA. azi ni ode sebagai menyahut announcement yg ku buat ari tu.
thank you azi.
aceli ni tempahan semalam, ni adalah cuppies utk pakej barbie doll cake.
thank you nora.
kuih dan kukis
tempahan dari dila. tq dila and sori coz tak dapat nak buat karipap utk dila petang semalam. coz bz sesangat dila. len kali yek.
tempahan dari one of my reqular customer, sapa lagi kalau bukan yus hehehe. yus bawa makanan ni ke umah anak yatim katanya, coz derang ada gotong royong.ni antara komen yus:
1. cream puff cepat je licin katanya nasib sempat rasa
2. cream puff pun dh jd favorite ni.
Yus len kali ode krim puff amik filling french custard rasa coklat atau stroberi, lagi sedap tau...kalau sejuk dri peti ais rasa cam eskrim tau hehehe...

.tempahan dari fiza, selain dari cuppies dia juga ode karipap dan baby cheese tart

k/dot ni akak yg tolong promosi kan kek2 dan juga produk lain zanaz home biz kat ofis dia. ari ni k/dot nak 3 jenis kukis nak buat hantaran katanya. mula janji amik khamis, tup tup nak ari ni plak, kelam kelibut ku godek kukis ni semalam. niway tq very much
Labels:
cookies,
foto galeri,
kuih utk tempahan
Saturday, March 7, 2009
cuppies 1st wk 0309
lepas ode 010309 ari tu...ni le plak cuppies yg ku buat.

ni carrot walnut cuppies + cream cis icing, tempahan dari zura yg juga first time berurusniaga dgn ku. zura amik cuppies ni kat pusat akuatik bukit jalil, tadi petang.

coklat cuppies+ bc tempahan dri kamal, amik semalam petang kat umah ku,
new customer, rihanna yg rekomen.
rihanna or yan ni amik kapis kat pusat akuatik, bukit jalil tadi petang.
cian yan, kena jalan jauh nak amik kapis, dia parking jauh coz tak sure jalan masuk ke pusat akuatik.
ni carrot walnut cuppies + cream cis icing, tempahan dari zura yg juga first time berurusniaga dgn ku. zura amik cuppies ni kat pusat akuatik bukit jalil, tadi petang.
thank u, pada kamal, rihanna dan zura. kalau sedap meh le tempah lagi hehehe. kalau ada kurang kat mana2, harap maaf. nak bagi komen pun boleh.
Friday, March 6, 2009
fast sale
Thursday, March 5, 2009
ben 10
ni le kek guna edible image ben 10 ku yg pertama. yg ni buat 1 mac aritu, shikin yg ode skali dgn cuppies and baby cistat. excited b'day boy, ihsan ngan kek ben 10 ni. sonok ngan image tu ha.
Monday, March 2, 2009
tempahan cuppies pertama mac 09
1st march 09, hari ahad...mula tu plan...lepas kepenatan selama seminggu tu...fikir2 hari ahad tu mau tido seharian hehehe...tapi itu hanya hayalan je, coz di saat akhir dua pelanggan baru minta tolong buat cuppies untuk mereka. ku tak sampai ati nak tolak. tapi ku minta derang amik lewat skit le, after lunch.
panggilan pertama dari lily, dia cakap nak cuppies carrot walnut. dia teringin sangat nak cuba carrot walnut cuppies dari zanaz home biz...so ku pun suggest dia amik carrot walnut dgn cream cheese icing. dia juga minta ku buatkan karipap, awalnya ku tolak coz takut tak sempat. tapi nasib dia baik ku ada simpan 1 pek utk dia dari yg ku buat awal minggu tu.
ha ni lah carrot walnut dgn cream cheese icing utk lily.
ni plak carrot walnut ngan cream cheese icing juga utk shikin. shikin call lepas lily, so bila dia minta wat cuppies...terus ku suggest carrot walnut so that...ku tak byk kali nak kena godek adunan. nasib shikin setuju. shikin juga ode coklat cake with cis dan baby cistat. ramah dan mesra org nya shikin ni.
ni cuppies utk shikin...kata nya langsung sambut besday anak dia, skali le selebret besday ahli keluarga yg lain yg punya b'day jatuh bulan februari.
panggilan pertama dari lily, dia cakap nak cuppies carrot walnut. dia teringin sangat nak cuba carrot walnut cuppies dari zanaz home biz...so ku pun suggest dia amik carrot walnut dgn cream cheese icing. dia juga minta ku buatkan karipap, awalnya ku tolak coz takut tak sempat. tapi nasib dia baik ku ada simpan 1 pek utk dia dari yg ku buat awal minggu tu.
ha ni lah carrot walnut dgn cream cheese icing utk lily.
dan ini komen dari lily yg ku terima melalui sms hari ni
"thanks a lot, mmg sedap cc. hubby yg xsuka mkn cheese pn dah mkn. dia ckp sdp. siap srh sorokkan utk dia. x rugi ode. karipap best jgk, ranggup tp klu blh inti bg manis skit, taste saya mmg mcm tu"
ni feedback dari shikin diterima melalui sms:
"cistat akak tu berebut2 diaorang kat rumah ni. cuppies pun licin. kek lambat sket sbb kena sorok. lenkali saya ode lg ye, tq kak"
to shikin and lily: akak amat berbesar ati dan berterima kasih dengan tempahan korang dan juga komen yg diberikan. alhamdulillah korang suka dgn apa yg akak hasilkan.
Sunday, March 1, 2009
wedding cake
kek ni ku buat ari jumaat baru ni dan di deko seawal pagi hari sabtu. tempahan dari ellina juga. wedding cake utk adik dia, haizan. agak lama ku nak siapkan kek ni. almaklumlah ku ni agak kurang berseni dan cekap nak paip dan tanam bunga2 ros tu hehehe. ku guna stim buttercream utk cover cake tu.


kol 9.30 pagi dah kuar umah gi anto ke kl. terhegeh2 juga ku dan hubby nak cari dewan kenduri tu. almaklumlah kami ni bukannya tau sgt jalan2 kat kl ni. lagipun hubby ku ni tak suka benor kesibukan kota kl ni. tak sempat jumpa ellina atau haizan masa anto kek coz ku tak leh tunggu lama, anak dah call minta amik kat padang sekolah. sori yek ellina tak sempat jumpa you.
thank you once again. kalau ada yg kurang memuaskan ati tu...ku minta mahap le yek. itu aja yg mampu ku beri kan buat masa ni.

kol 9.30 pagi dah kuar umah gi anto ke kl. terhegeh2 juga ku dan hubby nak cari dewan kenduri tu. almaklumlah kami ni bukannya tau sgt jalan2 kat kl ni. lagipun hubby ku ni tak suka benor kesibukan kota kl ni. tak sempat jumpa ellina atau haizan masa anto kek coz ku tak leh tunggu lama, anak dah call minta amik kat padang sekolah. sori yek ellina tak sempat jumpa you.
komen dari haizan: TQVM utk kek yang cantik,cute,sangat-sangat tu ye.time kasih kerana dapat membaca kami punya citarasa...semoga bisnez kak zana diberikan 1001 lagi kejayaan oleh-Nya. Time kasih krn merealisasikan impian haizan. Majulah kek untuk kak zana.
kek hantaran
dua kek fondant ni adalah projek ku di minggu ke 4 bulan feb 09 ni. tempahan di terima dpd ellina, kakak kepada penganti perempuan, haizan. ellina ni dah placed her order 2 minggu kot awal. dia minta kek hantaran utk lelaki dan perempuan dan juga kek pengantin. lepas tu ellina minta tambah lagi tempahan dia. dia nak 500 pcs of plain cuppies plak with mixed flavor


kek fondant gambar perempuan tu ku buat mixed fruit butter cake dan yg gambar lelaki plak ku buat cheese brownies. terhegeh2 juga ku nak siapkan kek fondant ni, wpun nampak simple je hiasannya hehehe...almaklumlah budak baru belajar.
plain cuppies plak ku marble kan vanila dgn oren, stroberi dan coklat. ku buat seme ni ari kamis baru ni. sehari suntuk ku dok bakar 500 pcs cuppies tu. malam plak ku dok deko kek fondant tu. pepagi jumaat ku dah gi anto kat umah ellina di semenyih. terima kasih ellina kerana sudi berurus niaga dengan ku. lebih kurang ku minta halal.
kek fondant gambar perempuan tu ku buat mixed fruit butter cake dan yg gambar lelaki plak ku buat cheese brownies. terhegeh2 juga ku nak siapkan kek fondant ni, wpun nampak simple je hiasannya hehehe...almaklumlah budak baru belajar.
Subscribe to:
Posts (Atom)



